MEGAMOCNI

Chude, gotowane mięso dla niemowlaka

dieta Dzieci żywienie

Dodano 2014-08-07 09:48:10 | Autor: Jacek Gibel

Prawidłowe żywienie dzieci wymaga tego, aby w odpowiednim momencie wprowadzić do ich diety mięso, które jest doskonałym źródłem pełnowartościowego białka, żelaza i witamin z grupy B. Chude i najwyższej jakości mięso drobiowe, królika lub mięso czerwone należy podawać ugotowane.

Mięso do diety dziecka możemy wprowadzić około 6-7 miesiąca życia w zależności od tego, czy karmimy piersią, czy sztucznie – mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Justyna Marszałkowska, dietetyk Pierwszą porcję mięsa dla dziecka powinna być wielkości małej łyżeczki do czasu, aż dziecko pozna nowy smak i przyzwyczai się do niego.

Dietetycy zalecają, aby podawane dziecku mięso było ze sprawdzonego źródła. Warto kupować produkty renomowanych firm, które mają certyfikaty jakości.

Zwracajmy uwagę na wysoką jakość produktu, który podajemy dziecku. Może to być królik, mięso drobiowe lub czerwone. Ważne, aby było gotowane na parze bądź w wodzie. Nie podajemy natomiast wywaru, z niego możemy zrobić posiłek dla dorosłych – mówi dietetyk.

Justyna Marszałkowska podkreśla, że jeśli chcemy dzieciom kupić dobrą wędlinę, musimy dokładnie przeczytać informacje o jej składzie.

Czytajmy etykiety lub – jeśli kupujemy wędliny na wagę – zapytajmy ekspedientkę o ich jakość i skład. Patrzmy przede wszystkim na zawartość mięsa w danym produkcie. Wybierajmy wędliny z najniższą ilością fosforanów i unikajmy glutaminian sodu – wyjaśnia dietetyk.

Jeśli nie mamy zaufania do wędlin sklepowych, możemy przyrządzać je samodzielnie.

Kupujemy kawałek mięsa wysokiej jakości, który pieczemy lub gotujemy. Mamy wtedy pewność, że jest to danie w 100 proc. bez polepszaczy smaku – tłumaczy Justyna Marszałkowska.

Według dietetyków mięso jest bardzo ważnym elementem diety młodego kształtującego się organizmu ze względu na białko, żelazo i witaminy z grupy B.

Jest doskonałym źródłem pełnowartościowego białka zawierającego wszystkie aminokwasy oraz najlepszym źródłem dobrze przyswajalnego żelaza. Zawiera również witaminy z grupy B, a przede wszystkim witaminę B1, która wpływa na pracę tarczycy, układ nerwowy i metabolizm – mówi Justyna Marszałkowska.

zdj. freeimages.com

(NEWSERIA)