MEGAMOCNI

Dostępność lotnisk Chopina, Balice, Ławica - informacje dla niepełnosprawnych

Balice Chopina dostępność dostosowanie Lotniska Ławica wakacje

Dodano 2013-07-04 23:46:55 | Autor: Emil Kowalski

Przedstawiamy Państwu informacje na temat dostępności lotnisk dla niepełnosprawnych w Warszawie (Chopina), w Poznaniu (Ławica) oraz Kraków Balice. To zapewne pomoże podróżnym przy układaniu planów wakacyjnych. Informacje zostały zebrane ze stron wymienionych lotnisk.

To na razie trzy lotniska. Już w najbliższym czasie opublikujemy kolejne informacje o innych. Ponadto, gdy pojawią się nowe wskazówki dotyczące dostępności oraz samych przelotów, będziemy na bieżąco aktualizować poniższe tabele. Dlatego polecamy zapisanie sobie linku do tej strony.

LOTNISKO CHOPINA - WARSZAWA

Dane

Lotnisko

Terminal

P.P. „Porty Lotnicze”

ul. Żwirki i Wigury 1

00-906 Warszawa

 

Informacja lotniskowa                                             tel.:

+48 22 650 4220

 

Centrala Portu Lotniczego                                      tel.:

+48 22 650 1111

Po przybyciu na lotnisko zgłoś się do jednego z punktów zgłoszeń:

- pylony informacyjne znajdujące się przed terminalem. Za pomocą domofonu poinformuj o swoim przybyciu;

- punktów informacji lotniskowej w terminalu;

- stanowiska odprawy biletowo-bagażowej Twojego rejsu.

Po przyjęciu Twojego zgłoszenia nasz dedykowany personel będzie do Twojej dyspozycji najpóźniej w ciągu 10 minut.

Lotnisko Chopina posiada specjalne miejsca parkingowe przeznaczone dla osób niepełnosprawnych lub o ograniczonej sprawności ruchowej oznakowane niebieskim światłem sygnalizującym. Znajdują się one na płatnym parkingu wielopoziomowych oznaczonym jako P1. Miejsca te są usytuowane w sąsiedztwie wind.

Terminal A posiada szereg ułatwień dla osób niepełnosprawnych lub o ograniczonej sprawności ruchowej. Wybrane stanowiska odpraw, punkty informacyjne i stanowiska transferowe wyposażone są w pętle indukcyjne oznakowane symbolem.

Również publiczne aparaty telefoniczne wyposażone są w pętle indukcyjne, część z nich dostosowana jest do potrzeb osób poruszających się na wózkach.

Dostęp do wszystkich poziomów w nowej części terminala zapewniony jest przez windy. W całym terminalu znajdują się toalety dostosowane do potrzeb osób o ograniczonej sprawności ruchowej.

Przepisy dot. Dostępu na lotniskach:

http://www.lotnisko-chopina.pl/pl/pasazer/na-lotnisku/pasazer-PRM/rozporzadzenie

 

Wnętrze hali odlotów Terminalu A (nowa część), zdj. Wikipedia

LOTNISKO POZNAŃ-ŁAWICA

Dane

Lotnisko

Terminale

Port Lotniczy Poznań-Ławica sp. z o.o.

ul. Bukowska 285

60-189 Poznań

 

Email: bz@airport-poznan.com.pl

Pasażerowie planujący wylot z Poznania, którzy będą potrzebowali asysty i którzy dotychczas nie zgłosili tego faktu przewoźnikowi lub organizatorowi lotu czarterowego powinni skontaktować się z nami, wybierając jedną z poniższych możliwości.

TELEFON

+48 61 8492316

+48 669692193

SMS

+48 669692193

w formacie: Imię.Nazwisko.data odlotu.godzina odlotu.dokąd.numer rejsu

E-MAIL

pomoc@airport-poznan.com.pl

W treści prosimy o podanie imienia i nazwiska pasażera, daty i godziny odlotu, numeru rejsu i nazwy lotniska docelowego oraz zamieszczenie informacji o rodzaju niepełnosprawności i oczekiwanej formie pomocy

Zobacz - Plakat Prawa Pasażera

 

Poznań-Ławica, zdj. Wikipedia

LOTNISKO im. JANA PAWŁA II KRAKÓW-BALICE

Adres Kontakt Niepełnosprawni

Międzynarodowy Port Lotniczy

im. Jana Pawła II Kraków-Balice Sp. z o.o.

ul. Kpt. M. Medweckiego 1

32-083 Balice

T: +48 12 639 33 01, +48 12 639 33 22

F: +48 12 411 79 77

E: airport@krakowairport.pl

Sekcja niepełnosprawni:

Sekcja PRM

Tel: +48 12 639 30 64

E-mail: prm@lhc.pl

Lotnisko

Terminale

  1. Dokonując rezerwacji poinformuj linię lotniczą lub biuro podróży (za pomocą formularza rezerwacji, telefonicznie lub za pośrednictwem Internetu) o swoich szczególnych potrzebach i rodzaju niepełnosprawności. Umożliwi to wcześniejsze przygotowanie odpowiedniej pomocy i sprawną obsługę na terenie lotniska.
  2. Parkingi lotniskowe (długoterminowy i krótkoterminowy) mają specjalne miejsca przeznaczone dla pojazdów osób niepełnosprawnych. Miejsca te są oznaczone odpowiednimi symbolami i znajdują się blisko wejść do terminali.
  3. Do odprawy osób niepełnosprawnych są przystosowane osobne stanowiska odprawy (check-in): stanowisko 34 w terminalu międzynarodowym oraz stanowisko 6 w terminalu krajowym. Stanowiska te są wyposażone m.in. w obniżone blaty dostosowane do obsługi osób na wózkach inwalidzkich, jak również dedykowane miejsca siedzące do oczekiwania na kolejny etap podróży.
  4. Pod warunkiem wcześniejszego zgłoszenia, pasażer niepełnosprawny ma prawo, aby przez cały czas pobytu na lotnisku i w trakcie odprawy towarzyszył mu jego pies-przewodnik.
  5. W przejściu z sali odlotowej na pokład samolotu niepełnosprawnemu towarzyszy pracownik asysty. Od wejścia na pokład samolotu dalszej pomocy pasażerowi udziela personel linii lotniczej.
  6. Informacje o lotach oraz inne komunikaty w terminalach pojawiają się w formie wizualnej na ekranach oraz w formie dźwiękowej za pośrednictwem systemu nagłośnienia lotniska.
  7. Na terenie portu lotniczego znajdują się miejsca zarezerwowane, zaprojektowane z myślą o osobach niepełnosprawnych. Stanowią one udogodnienie dla pasażerów oczekujących na odprawę lub kolejny etap podróży.
  8. Na terenie lotniska Kraków Airport znajdują się specjalnie oznaczone toalety przystosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych.
  9. Wszystkie windy na lotnisku są przyjazne osobom niepełnosprawnym, posiadają informację wizualną, umożliwiają komfortowe przemieszczanie się pomiędzy poziomami terminali.
  10. Na terenie portu są rozmieszczone specjalne urządzenia, służące do automatycznego wezwania pierwszej pomocy w nagłych przypadkach przez 24h na dobę.
  11. Na życzenie pasażera niepełnosprawnego, podczas pobytu na terenie lotniska pasażerowi towarzyszy przeszkolony w tym celu pracownik asysty. Aby skorzystać z pomocy specjalnej asysty, pasażer powinienem przywołać ją za pomocą jednego z punktów przywoławczych rozmieszczonych przed wejściami do terminali, na ich terenie oraz na parkingu, lub zgłosić się bezpośrednio w wyznaczonych punktach, znajdujących się na terenie obiektów terminalowych.
  1. W pobliżu wejść do terminali znajdują się miejsca postojowe dla taksówek, umożliwiające wygodny dojazd i odjazd z terminali. Przewoźnicy dysponują samochodami umożliwiającymi przewóz osób niepełnosprawnych, w tym poruszających się na wózkach inwalidzkich, a także przewóz samych wózków inwalidzkich.
  2. Przystanek autobusów miejskich znajduje się w pobliżu wejścia do terminala międzynarodowego, autobus przystosowany jest do przewozu osób niepełnosprawnych.
  3. Pomiędzy stacją kolejki dowożącej pasażerów z Krakowa, a terminalem międzynarodowym i krajowym kursuje co 30 minut wahadłowy autobus niskopodłogowy. Dodatkowo pojazd wyposażony jest w pochylnię dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich], a jego obsługa pomaga przy wsiadaniu i wysiadaniu.
  4. Szlaki prowadzące do terminali są oznaczone kwadratowymi piktogramami z symbolem osoby niepełnosprawnej w kolorze błękitnym. Dodatkowo w otoczeniu terminali, jak i w ich wnętrzu zlokalizowane zostały punkty przywoławcze, które dają możliwość wezwania specjalnej asysty. Punkty te oraz wszystkie udogodnienia i usługi przeznaczone dla osób niepełnosprawnych są oznaczone takimi samymi piktogramami w kolorze błękitnym.
  5. W części ogólnodostępnej terminali znajdują się telefony przystosowane do użytku osób niepełnosprawnych.
  6. W każdym z terminali znajduje się punkt pomocy dla osób niepełnosprawnych (w terminalu międzynarodowym jest to stanowisko odprawy / check-in 34, a w terminalu krajowym stanowisko odprawy / check-in 6).
  7. Personel przeprowadzający kontrolę bezpieczeństwa jest odpowiednio przeszkolony w obchodzeniu się z osobami niepełnosprawnymi.
  8. Po przejściu kontroli bezpieczeństwa pasażerowie niepełnosprawni oczekują na wejście na pokład samolotu w gate'ach, w których znajdują się specjalnie przystosowane siedziska  (miejsca zarezerwowane). W przejściu z gate'u na pokład samolotu towarzyszy mu pracownik asysty.

 

 

Wnętrze portu lotniczego - Balice, zdj. Wikipedia

Zobacz także inne miejsca przyjazne niepełnosprawnym w naszej sekcji MIEJSCA

Zobacz również porty w Katowicach (Pyrzowice), Gdańsku (Port Lotniczy im. Lecha Włęsy), Bydgoszcz a także Wrocław i Rzeszów.

Dane dn. 05-07-2013

Opracowanie Emil Kowalski