MEGAMOCNI

Dostępność lotnisk: Pyrzowice, Gdańsk, Bydgoszcz - informacje dla niepełnosprawnych

Gdańsk Lotniska pasażerowie podróże Pyrzowice wakacje

Dodano 2013-07-05 07:13:16 | Autor: Emil Kowalski

Udostępniamy Państwu informacje na temat dostępności lotnisk dla niepełnosprawnych w Katowicach (Pyrzowice), Gdańsku (Port Lotniczy im. Lecha Włęsy), Bydgoszcz. Informacje zostały zebrane ze stron poszczególnych portów lotniczych.

Właściciele portów lotniczych w Polsce wg. istniejących przepisów polskich oraz przepisów nałożonych przez Unieę Europejską, muszą zadbać oto aby aby podróż wszystkich pasażerów przebiegała bezproblemowo i komfortowo i przede wszystkim bezpiecznie.

Obsługa pasażerów niepełnosprawnych, powinna być odpowiednio przeszkolona a obiekty lotniska i terminale wpełni dostosowane do ich potrzeb o czym mówią odpowiednie zalecenia formalne i prawne. Można o nich przeczytać w ROZPORZĄDZENIE (WE) NR 1107/2006 PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO I RADY z dnia 5 lipca 2006 r.

LOTNISKO GDAŃSK IM. LECHA WAŁĘSY

Port Lotniczy Gdańsk im. Lecha Wałęsy: ul. Słowackiego 200, 80-298 Gdańsk, tel. +48 58 348 11 63, faks +48 58 345 22 83, www.airport.gdansk.pl

Lotnisko

Terminal

Port Lotniczy Gdańsk im. Lecha Wałęsy zapewnia każdemu pasażerowi niepełnosprawnemu oraz z ograniczoną możliwością poruszania się, określanemu jako PRM (z ang. Passengers with Reduced Mobility ) pomoc przy wylocie oraz przylocie, zgodną z wytycznymi zawartymi w Rozporządzeniu 1107/2006 WE z dnia 5 lipca 2006 roku, w sprawie praw osób niepełnosprawnych oraz osób o ograniczonej sprawności ruchowej podróżujących drogą lotniczą, ECAC Doc. 30, oraz zaleceniami ICAO Aneks 9. Wymagana pomoc w imieniu Zarządzającego realizowana jest przez firmę handlingową GDN Airport Serwices.

Standard usługi polegającej na obsłudze pasażerów niepełnosprawnych oraz z ograniczona sprawnością ruchową, świadczonej przez GDN AS obejmuje pracę 1-2 agentów obsługi PRM przez większość dnia (5.00-8.00 jeden agent, 8.00-18.00 dwóch agentów, 18.00-24.00 lub ostatniego przylotu jeden agent),bez obsługi w porze nocnej w godzinach 0.00-05.00.

Do obsługi pasażerów wykorzystywany jest specjalistyczny sprzęt taki jak, pojazd ambulift, schodołazy, manualne wózki inwalidzkie, manualny wózek do wnoszenia na pokład samolotu. Czas oczekiwania na pomoc osób niepełnosprawnych oraz z ograniczoną możliwością poruszania się, korzystających z Portu Lotniczego Gdańsk wynosi:

  • 100 % pasażerów wylatujących nie powinno oczekiwać na pomoc dłużej niż 10 minut.
  • 100 % pasażerów przylatujących nie powinno oczekiwać na pomoc dłużej niż 5 minut.

Formularz kontaktowy dla niepełnosprawnych TUTAJ

 

Osoby potrzebujące pomocy mogą zgłaszać się bezpośrednio do agentów GDN AS lub do oznakowanych punktów zgłoszeniowych znajdujących się wewnątrz budynku Terminalu Pasażerskiego oraz w zatoczce postojowej. Punkty zgłoszeniowe obsługiwane są przez wykwalifikowany personel mogący udzielić niezbędnych informacji. Zakres pomocy:

  • przemieszczania się z wyznaczonych stanowisk parkingowych przed Terminalem Pasażerskim do stanowisk odprawy,
  • przemieszczania się z wyznaczonego punktu w Porcie Lotniczym do stanowisk odprawy,
  • dokonywania odprawy i nadawania bagażu,
  • przemieszczania się ze stanowiska odprawy do samolotu wraz z udzieleniem pomocy wynikającej z ograniczenia sprawności ruchowej przy wypełnianiu procedury emigracyjnej, celnej i bezpieczeństwa,
  • wejścia na pokład samolotu z wykorzystaniem – w razie potrzeby -specjalistycznego sprzętu lub innej potrzebnej pomocy, w zależności od okoliczności,
  • przemieszczania się od drzwi samolotu do ich miejsc w samolocie
  • zejścia z pokładu samolotu z wykorzystaniem – w razie potrzeby – specjalistycznego sprzętu lub innej potrzebnej pomocy, w zależności od okoliczności,
  • przemieszczania się z samolotu do hali przylotowej i odbiór bagażu wraz z udzieleniem pomocy wynikającej z ograniczenia sprawności ruchowej przy dopełnianiu procedury imigracyjnej, celnej i bezpieczeństwa,
  • przemieszczania się z hali przylotowej do wyznaczonego punktu w Porcie Lotniczym,
  • przemieszczania się do hali odlotowej lotów połączeniowych gdy podróżują tranzytem,
  • przemieszczania się do toalet i strefy komercyjnej na terminalu, jeśli to jest konieczne.
 
Port Gdańsk, zdj. Port Lotniczy Gdańsk im. Lecha Wałęsy
 

LOTNISKO KATOWICE - PYRZOWICE

Międzynarodowy Port Lotniczy Katowice w Pyrzowicach ul. Wolności 90, 42-625 Ożarowice tel: +48 32 39 27 200, fax: +48 32 39 27 376 Informacja lotniskowa: +48 32 39 27 000, e-mail: informacja@gtl.com.pl Sekretariat: +48 32 39 27 202

LOTNISKO Terminal

Pasażerowie niepełnosprawni mają zapewnioną pomoc (włącznie z zapewnieniem wózków inwalidzkich)na wszystkich etapach podróży lotniczej. 

Zaleca się zgłosić potrzebę asysty w chwili zakupu biletu,ale nie później niż 72 godziny przed lotem. Pasażerowie chorzy powinni posiadać zaświadczenie lekarskie. 

Jeżeli stan zdrowia pasażera może wpłynąć na bezpieczeństwo lotu lub spowodować dyskomfort pozostałych pasażerów, linie lotnicze mogą odmówić przewozu.

Chcąc zapewnić sobie pomoc przy poruszaniu się, zamówić wózek inwalidzki lub specjalną dietę na czas lotu, podróżni powinni skontaktować się bezpośrednio z liniami lotniczymi lub pośrednio przez biuro podróży, co umożliwi dokonanie odpowiednich przygotowań na lotnisku oraz podczas podróży.

Podróżni są proszeni o poinformowanie obsługę lotniska o wszystkich swoich potrzebach poprzez wypełnienie formularza.

Na potrzeby osób niepełnosprawnych uruchomiony został także specjalny numer telefonu czynny 24 godziny na dobę: +48 32 39 27 237

Formulary kontaktowy dla niepenosprawnzch TUTAJ

Udogodnienia dla osób niepełnosprawnych obejmują:

  • wózki inwalidzkie,
  • wydzielone miejsca postojowe dla niepełnosprawnych znajdujące się bezpośrednio przy terminalu,
  • większość usług związanych z obsługą podróżnych znajduje się na parterze,
  • lotnisko jest wyposażone w windy ułatwiające wjazd na pierwsze oraz drugie piętro,
  • toalety przystosowane dla osób niepełnosprawnych znajdują się na wszystkich piętrach, oraz w strefach przylotu i odlotu.

 

Międzynarodowy Port Lotniczy Katowice – terminal B – widok wnętrza, zdj. Wikipedia

LOTNISKO BYDGOSZCZ

Port Lotniczy Bydgoszcz SA, ul. Grodzka 12, 85-109 Bydgoszcz, Informacja: +48 52 365-47-00, Fax: +48 52 365-46-19

Lotnisko Pozostałe informacje

Osoba niepełnosprawna może skorzystać następujących udogodnień:

  • bezpłatnego (do 2 h) miejsca parkingowego zlokalizowanego blisko terminala,
  • systemu Help Point  zlokalizowanego na parkingu (przy miejscach dla niepełnosprawnych), w hali odlotów i  przylotów z którego można wezwać pomoc  lub asystę,
  • windy pozwalającej bezproblemowo dostać się na pierwsze piętro,
  • toalet przystosowanych dla osób niepełnosprawnych,
  • wózków inwalidzkich,
  • wykwalifikowanego personelu.
Jeśli planują państwo skorzystać z lotniska i potrzebują pomocy, można wypełnienić poniższego formularza -pomoże on nam przygotować dla Państwa wszystkie możliwe udogodnienia.
Oczywiście jeśli będą mieli państwo jakieś pytania, mogą państwo zadzwonić do naszego stanowiska informacji. 51 365 46 700
 
Jeżeli chcą państwo skorzystać z udogodnień na pokładzie samolotu (np. specjalna dieta, opieka medyczna) proszę się skontaktować z linia lotniczą lub biurem podróży.

 

Lotnisko Bydgoszcz, zdj. Bydgoszcz Airport

Zobacz także inne miejsca przyjazne niepełnosprawnym w naszej sekcji MIEJSCA

Zobacz również porty w Warszawie (Chopina), w Poznaniu (Ławica) oraz Kraków Balice oraz Wrocław i Rzeszów.

Dane dn. 05-07-2013

Opracowanie Emil Kowalski