MEGAMOCNI

Dziecko z zespołem Downa jak zaplamiona koszula?

down

Dodano 2013-11-04 14:36:54 | Autor: Jacek Gibel

Jak pisało na swojej stronie Stowarzyszenie Olimpiady Specjalne Polska, w listopadzie ruszyła kampania informacyjna Olimpiad Specjalnych. Wszystko byłoby w porządku, bo cel jest niewątpliwie słuszny, gdyby nie zastosowane środki...

Stowarzyszenie napisało:

Co roku ponad 17 000 osób z niepełnosprawnością intelektualną bierze udział w zawodach Olimpiad Specjalnych różnego szczebla. Sport jest często jedyną sferą życia społecznego, w której mogą odnieść sukces. Dzięki Olimpiadom Specjalnym mogą wyjść z domu, poczuć, że są potrzebni. Wspierają ich ambasadorzy – często byli sportowcy, aktorzy, osoby publiczne. W listopadzie rusza kampania informacyjna na rzecz osób z niepełnosprawnością intelektualną, które są często izolowane, nieakceptowane. Chcemy zwrócić uwagę, że są pełnoprawnymi członkami społeczeństwa.

W wielu miastach w Polsce pojawiły się też billboardy promujące ideę Olimpiad Specjalnych, jednak zawarte na nich hasła momentalnie spotkały się z oburzeniem ludzi. Jeden z plakatów głosi bowiem, że... "Zespół Downa jest jak plama na koszuli, której nie możesz sprać".

Wśród krytykujących hasła znalazła się m.in. Dorota Zawadzka. Znana z telewizji "Superniania" jednoznacznie określiła realizację kampanii jako "koszmarną". Jak można coś takiego wymyślić mówiąc o dzieciach z zespołem Downa? Jak można to zrobić ich rodzicom? To nie są "plamy na koszuli" - to wspaniali ludzie, tacy jak my! - napisała na oficjalnym profilu na Facebooku.

Dodała, podobnie jak wielu komentujących, że [koszulę, która się zaplamiła - przyp. red.] albo wyrzucam, albo noszę po domu, albo zakrywam plamę. Czyżby tak należało więc potraktować i chorych na zespół Downa?

To nie jedyne kontrowersyjne hasło. Jeden z użytkowników Twittera poinformował, że pod jego domem pojawił się billboard z napisem "Zespół Downa jest jak czkawka, której nie możesz się pozbyć".

Stowarzyszenie zaplanowało na 6 listopada konferencję prasową, na której przedstawione ma być stanowisko pomysłodawców akcji. Do tego czasu Olimpiady Specjalne wstrzymują się od komentarza w sprawie billboardów.

zdj. Facebook

(inf. własna/onet.pl)