MEGAMOCNI

Jedz jajka, będziesz silniejszy

jajka kuchnia

Dodano 2013-09-25 13:42:16 | Autor: Jacek Gibel

Nawet jeśli nie jesteś kulturystą, eksperci sugerują jedzenie jajek w celu zwiększenia masy mięśniowej. Poniżej możesz przeczytać, dlaczego ten produkt jest tak pomocny.

Niezbędne do wytworzenia mięśni jest białko - to zawarte w jajkach ma największą wartość ze wszystkich produktów. Co może dziwić, najwięcej białka jest w... żółtku jajka. Zawiera ono dodatkowo witaminę B12 ważną dla pracy mięśni i spalania tłuszczu. Wbrew temu co mówią niektórzy dietetycy, nawet parę jajek dziennie nie zwiększa ryzyka chorób serca.

Jajka zawierają co prawda cholesterol, traktowany przez wielu jako "zły" składnik, jednak w rzeczywistości pełni on masę ważnych funkcji takich jak utrzymywanie właściwego poziomu testosteronu. Osoby, które codziennie jadły trzy ugotowane jajka oraz wykonywały zestaw ćwiczeń, zyskały dwukrotnie więcej mięśni niż te, które jadły co najwyżej jedno jajko dziennie.

Jajka zawierają wszystkie potrzebne aminokwasy, są więc kompletnym białkiem. Produkt ten jest też znacznie tańszy od innych potraw zawierających białko, takich jak piersi kurczaka.

Warto więc jeść zarówno jajka, jak i białka zwierzęce. Aby wyćwiczyć mięśnie, nie wystarczy jednak sama dieta. Należy pamiętać o odpowiednich, regularnych ćwiczeniach, nawet takich jak przysiady i pompki. Warto też mieć na uwadze, że przybranie masy mięśniowej to proces długotrwały. Nie nastawiajmy się więc na błyskawiczne zyskanie sylwetki Schwarzeneggera.

zdj. Wikipedia

(inf. własna/fitnea.com)