MEGAMOCNI

NBP nie wyklucza

Belka finanse NBP

Dodano 2013-10-24 08:55:34 | Autor: Emil Kowalski

Dwa dni temu czyli 22 października ruszyła kampania „NBP nie wyklucza”. W ramach tej kampanii społecznej, dzisiaj zostanie wydana specjalna moneta upamiętniająca 50-lecie działalności Polskiego Stowarzyszenia na Rzecz Osób z Upośledzeniem Umysłowym.

Kampania ta dotyczy problemów z funkcjonowaniem na rynku finansowym osób z niepełnosprawnością intelektualną oraz dysfunkcjami słuchu i wzroku. Dzięki niej, sytuacja ma być nagłośniona, co może spowodować odpowiednie działania zmierzające do jej poprawy.

W Telewizji Polskiej, będą nadawane spoty reklamowe dotyczące kampanii. Inicjatywę popierają m.in. Ewa Błaszczyk i Jerzy Radziwiłowicz oraz Cezary Żak, Artur Barciś, Krzysztof Globisz. Wystąpił również Marek Belka, były premier:

NBP we współpracy z mazowieckim oddziałem PZG, opracował w 2011 roku „Leksykon terminów ekonomicznych i bankowych w języku migowym” i właśnie te hasła będą prezentowane przez aktorów występujących w spotach.

NBP, stara się aby dostępność do usług finansowych w Internecie była  powszechna dla każdego i dlatego dokłada starań aby były one czytelne także dla niepełnosprawnych. W celu promocji takich działań, powstała strona nbpniewyklucza.pl.

Na tej stronie, będzie dostępny specjalny zestaw materiałów multimedialnych. Przeznaczony jest zarówno dla osób z niepełnosprawnością, jak i dla pracowników instytucji finansowych oraz innych, gdzie klientami są niepełnosprawni.