MEGAMOCNI

Rozpoczyna się sezon przeziębień i grypy

grypa przeziębienie zdrowie

Dodano 2014-09-02 08:23:42 | Autor: Jacek Gibel

Przeziębienie i grypa to największe zagrożenia jesieni. Nasz organizm reaguje na zmiany pór roku. Obniżona odporność i humorzasta pogoda jesienią powodują, że częściej chorujemy. Dobrze przed tym okresem wzmocnić swój organizm i wiedzieć co robić, gdy zachorujemy.

Przeziębienie i grypa to stale powracające tematy, gdy nadchodzi jesień. Wiąże się to z większą zachorowalnością na obie choroby właśnie w tym okresie. Pogoda na początkach jesieni jest bardzo złudna. Rano może być bardzo zimno, w dzień ciepło, wieczorem znów zimno. Do tego dochodzi wiatr, deszcz i wilgoć. Zły ubiór, powodujący wychłodzenie organizmu lub przegrzanie oraz zmniejszona odporność, która często towarzyszy jesiennemu przesileniu, prowadzą do tego, że dużo łatwiej chorujemy na różne infekcje.

Jak wzmacniać organizm?

Nie możemy liczyć, że przyjmowane witaminy, suplementy diety i szczepienia przeciwko grypie uchronią nas przed chorowaniem. Przyswajalność do organizmu sztucznych pierwiastków jest znikoma, poza tym nigdy łykanie tabletek nie zastąpi zdrowej diety i świeżego powietrza. Natomiast szczepienie przeciwko grypie zabezpiecza nas jedynie przed konkretnymi szczepami wirusa. Każdego roku wirus grypy mutuje i zmienia się, ponadto jest jego wiele odmian. Nie ma możliwości, abyśmy zabezpieczyli się przed zachorowaniem szczepionką.

Dieta wzmacniająca odporność

Najważniejsza w profilaktyce jest dieta. Zmieniać się ona powinna razem z porami roku, bo nasz organizm potrzebuje innych składników odżywczych, gdy jest zimno i gdy jest ciepło. Duża część naszego układu immunologicznego znajduje się właśnie w układzie pokarmowym. Ponadto to co jemy wpływa na wszystkie procesy naszego organizmu, dlatego tak ważne jest dostosowanie diety do pory roku i wymagań naszego ciała. Jesienią jedzmy sezonowe produkty, np. dynię bogatą w beta karoten i witaminę B.

Zupy powinny stanowić jedno z obowiązkowych dań każdego dnia – nawadniają, nawilżają, rozgrzewają, wzmacniają, mają wiele witamin. Można gotować je zarówno w formie kremów, jak i typowych płynnych zup. Jesień daje nam spore pole do popisu, dzięki szerokiej palecie warzyw. Starajmy się wtedy ograniczać zimne posiłki – sałatki, jogurty itp., bo wychładzają one nasz organizm, co nie jest wskazane, gdy spada temperatura na dworze. Stawiajmy raczej na minimum dwa ciepłe, gotowane dania. Dobrze jeść kasze, bo zawierają wiele witamin i mikroelementów oraz utrzymują ciepło w organizmie. Istotne jest też, aby nasza dieta była bogata w witaminę C (np. czarna porzeczka). Nie zapominajmy o czosnku, który jest naturalnym antybiotykiem i wzmacnia odporność oraz leczy. Do picia najlepsza jest ciepła woda i herbaty zarówno ziołowe rozgrzewające, jak i zwykłe z dodatkiem miodu, soku z malin, cynamonu, itd.

Jak leczyć?

Gdy dopadnie nas choroba, dobrze, aby dać organizmowi czas na wytworzenie przeciwciał. Dlatego dobrym rozwiązaniem, które wspiera leczenie jest terapia lekami naturalnymi, która ma na celu naturalne pobudzenie sił organizmu do walki z chorobą (objawy grypy i przeziębienia, np. Paragrippe, Oscillococcinum). Leki te mają wysoki profil bezpieczeństwa, nie wywołują żadnych działań niepożądanych i nie wchodzą w interakcję z innymi lekami. Można więc, jeżeli zajdzie taka potrzeba, stosować je równocześnie z innymi lekami we wspólnej terapii, dzięki temu możemy uzyskać szybsze efekty leczenia.

Ważne, aby pozostać na czas choroby w domu, w łóżku i porządnie się wypocić. W zależności od objawów, można też na noc postawić bańki i nacierać klatkę piersiową maścią rozgrzewającą.

zdj. freeimages.com

(infowire.pl)