MEGAMOCNI

SimCity dostosowane dla niepełnosprawnych

Dodano 2013-01-29 11:29:17 | Autor: Jacek Gibel

SimCity to kultowa już pozycja na rynku gier komputerowych. Zapoczątkowana w 1989 roku seria, w której gracz wciela się w rolę twórcy i zarządcy miasta, w marcu tego roku doczeka się szóstej odsłony. Po raz pierwszy jednak gra wyposażona będzie w ułatwienie dla niepełnosprawnych.

Chodzi o zestaw 18 filtrów kolorystycznych zastosowanych w grze. Trzy z nich dotyczą najczęściej występujących odmian daltonizmu. Jest to o tyle istotne, że kluczowe aspekty gry oparte są właśnie na kolorach. Dla przykładu: pola przeznaczone pod strefę przemysłową i mieszkaniową, odpowiednio zielone i żółte, dla osób nierozróżniających zieleni i czerwieni wyglądają identycznie. Taką wadę wzroku posiada m.in. szef testerów gry wyprodukowanej przez Maxis. Na pytanie jak radził sobie z tego rodzaju problemami stwierdził, że po prostu tworzył strefy na chybił-trafił i "patrzył co z tego wyjdzie". Choć to tylko gra, każdy chyba świetnie zdaje sobie sprawę jaką różnicę stanowi, czy w danym miejscu stanie osiedle domków jednorodzinnych czy fabryka.

Poniższy film pokazuje jeden z dostępnych w grze filtrów – sepia:

Nieczęsto zdarza się, że twórcy gier starają się przystosować swój produkt do potrzeb niepełnosprawnych graczy. Wynika to z braku czasu bądź założenia, że jest to target niewarty włożonego wysiłku. Tym bardziej pochwalić należy Maxis i ich produkcję.

Gra SimCity ukaże się 5 marca 2013 r.

(inf. własna/destructoid.com)