MEGAMOCNI

Slow Jogging - jak utrzymać kondycję, nie męcząc się nadmiernie

jogging kondycja sport

Dodano 2014-07-28 13:33:02 | Autor: Jacek Gibel

Wiadomo nie od dziś, że osoby z nadwagą powinny zużywać więcej energii, niż jej dostarczać. To jedyny sposób na zrzucenie zbędnych kilogramów. Chęć błyskawicznego pozbycia się zapasów tłuszczu często prowadzi do rozdrażnienia. To z kolei potęguje skłonność do nadwagi. Dlaczego niektórzy zachowują dobrą formę bez większego wysiłku? Jaki jest ich sekret?

Niektórzy spędzają godziny na siłowni, ale innym zdaje się to przychodzić bez wysiłku. Co tak naprawdę oznacza zdrowy styl życia? To przede wszystkim ruch i zbilansowana dieta.

Śniadanie – klucz do sukcesu

Najważniejszy posiłek dnia to klucz do dobrego samopoczucia. Bez śniadania brakuje nam koncentracji, siły i energii. Nim dzień na dobre się rozkręci, już zaczynamy zasypiać, stajemy się nerwowi, pojawia się ból głowy i rozkojarzenie. Tłumacząc się brakiem czasu, nie przestrzegamy bardzo ważnej zasady. Wiele prawdy jest w starym powiedzeniu: „śniadanie zjedź jak król, obiadem się podziel, a kolację oddaj wrogowi”. Z tą kolacją to pewnie lekka przesada, warto jednak pamiętać, że aby zdrowo żyć, powinniśmy jeść trzy do sześciu zbilansowanych posiłków dziennie. A kluczowe w tym harmonogramie jest śniadanie!

Skorzystaj z porady dietetyka

Właściwe odżywianie to warunek zdrowia, urody i długowieczności. Zapewnia witalność, dobre samopoczucie, wydajny sen i zwiększoną odporność na stres psychiczny i fizyczny.

Dlatego jeśli masz dość kolejnych prób odchudzania, które nie przynoszą efektów, chcesz poprawić samopoczucie i figurę powinnaś zasięgnąć porady dietetyka.

Pierwsza konsultacja to przyjazna rozmowa, której celem jest zapoznanie się dietetyka z pacjentem oraz z przyczyną jego pojawienia się w gabinecie. Spotkanie trwa ok. 1,5 godziny, obejmuje zebranie szczegółowego wywiadu zdrowotnego opartego na diagnozie TMC oraz żywieniowego na temat dotychczasowego sposobu żywienia, dolegliwości, przebytych chorób, stylu życia i indywidualnych preferencji żywieniowych pacjenta. W trakcie konsultacji poznasz swój aktualny skład ciała. Pomiar składu ciała jest wykonywany na certyfikowanym medycznie analizatorze Tanita 780 MA i trwa zaledwie kilka chwil. Analiza dostarczy Ci informacji, jakie masz zapotrzebowanie energetyczne , jaki masz wiek metaboliczny, poznasz swoje BMI oraz masę ciała przy której Twój organizm będzie funkcjonował najlepiej.

Ruszaj się w rytmie slow

Wiadomo nie od dziś, że „ruch to zdrowie”. I tego należy się trzymać.

O ile jednak zmiana diety jest łatwiejsza do przeprowadzenia,  o tyle zmuszenie do ruchu osoby, która nigdy nie uprawiała żadnej aktywności fizycznej, jest sprawą niełatwą, szczególnie że taka osoba obawia się o swoje stawy, boi się bólu, nadmiernego wysiłku i nie wierzy, że może dać radę. W takiej sytuacji najlepszym rozwiązaniem wydaje się być Slow Jogging, który jest ruchem bliskim naturze.

Według profesora Hiroaki Tanaka, dyrektora Instytutu Fizjologii Sportu Uniwersytetu Fukuoka w Japonii, aktywność fizyczna podejmowana codziennie przez 30 minut do godziny, ale na tyle lekka by móc ją wykonywać z uśmiechem, jest istnym panaceum na wiele dolegliwości trapiących współczesnego człowieka.

Dla większości z nas sport kojarzy się raczej z potem i wysiłkiem niż z przyjemnością – twierdzi profesor Hiroaki Tanaka, prekursor i propagator metody Slow Joggingu, którą od lat popularyzuje wśród Japończyków.

Żeby schudnąć i poprawić wydajność aerobową nie trzeba ćwiczyć ciężko, tylko systematycznie – tak jak powinno się trenować Slow Jogging. Okazuje się, że przy dokładnie takiej samej szybkości i takim samym dystansie wydatek kaloryczny naszego organizmu w czasie Slow Joggingu jest dwukrotnie wyższy niż przy chodzie! By spalić 200-300 kcal musimy wybrać się na dość długi, 7-10 kilometrowy spacer. Slow Jogging natomiast, również w tempie spacerowym, zapewni nam utratę tych samych kalorii już na odcinku 3,5-5 km!

Dystans 4-5 kilometrów pokonywany Slow Joggingiem 3-4 razy w tygodniu pozwala schudnąć, 3 kilometrów – utrzymać dobry stan fizyczny.

zdj. freeimages.com

(infowire.pl)