MEGAMOCNI

Śniadanie - ważny i często pomijany posiłek

śniadanie żywienie

Dodano 2014-09-04 08:04:58 | Autor: Jacek Gibel

Dostarcza energii, podnosi poziom koncentracji i poprawia zdolności zapamiętywania. To śniadanie sprawia, że nasz organizm poprawnie funkcjonuje i dobrze się czujemy.

Wiele osób – czy to z pośpiechu, czy też braku apetytu – rezygnuje z jedzenia śniadań. To błąd. „Śniadanie dostarcza węglowodanów złożonych i  białka, przez co nie czujemy głodu w pierwszej fazie dnia i nie podjadamy” – mówi serwisowi infoWire.pl dietetyk Krzysztof Wojdat z firmy cateringowej DietBox.

Zalecane są pieczywo pełnoziarniste, makarony pełnoziarniste, do tego wędliny lub ser biały, płatki owsiane na mleku – wyjaśnia ekspert. Uzupełnieniem mogą być owoce, byle tylko nie zastępowały warzyw. Filiżanka kawy z mlekiem wypita do śniadania nam nie zaszkodzi. Nie należy natomiast jadać rankiem posiłków ciężkostrawnych, np. tłustych czy smażonych.

Śniadania są szczególnie ważne dla dzieci. Różnice między tym, co powinni jeść najmłodsi, a tym, co – dorośli, nie są zbyt duże. Dla dzieci dobre jest chociażby masło, natomiast dla wielu osób dorosłych – np. z problemami z sercem czy nadciśnieniem – wręcz przeciwnie. „W związku z tym, że organizm dziecka cały czas się  rozwija, potrzebuje tych produktów, które u osób dorosłych nie zawsze są wskazane” – zauważa Krzysztof Wojdat.

zdj. freeimages.com

(infowire.pl)