MEGAMOCNI

T-Mobile dostosowuje punkty do potrzeb osób niepełnosprawnych

bez_barier telefon

Dodano 2014-11-17 12:20:09 | Autor: Jacek Gibel

Blisko 140 Punktów Sprzedaży T-Mobile zostało dostosowanych i odpowiednio oznakowanych, aby spełnić oczekiwania klientów niepełnosprawnych oraz zapewnić im swobodny dostęp do usług telekomunikacyjnych. To początek niesienia zmian nie tylko w dostępności do usług ale zarówno w podejściu do niepełnosprawności.

Dostosowanie punktów sprzedaży do potrzeb osób niepełnosprawnych jest wynikiem Rozporządzenia Ministra Administracji i Cyfryzacji z dnia 9 kwietnia 2014 r. w sprawie szczegółowych wymagań dotyczących świadczenia udogodnień dla osób niepełnosprawnych przez dostawców publicznie dostępnych usług telefonicznych.

Rozporządzenie ma pionierski charakter na rynku usług masowych - mówi Cezary Albrecht, Dyrektor Departamentu Strategii i Spraw Regulacyjnych T-Mobile Polska. - W żadnej innej branży nie obowiązują rozwiązania, które zapewniają tzw. równoważny dostęp do usług. Dzięki tym ustaleniom powstał wysoki i jednolity standard obsługi i dostępu do usług telekomunikacyjnych z jakich korzystać będzie większość użytkowników z dysfunkcja wzroku, słuchu oraz osób z upośledzeniem narządu ruchu.

Od października klienci słabowidzący i niewidzący - zgodnie z określonymi wymogami w Rozporządzeniu -  mogą zamówić w dostosowanych salonach takie dokumenty jak: ogólne warunki umowy o świadczenie usług telekomunikacyjnych, wzór umowy, cennik usług, regulamin świadczenia usług telekomunikacyjnych, fakturę, rachunek szczegółowy. Dokumenty można otrzymać zarówno w formie elektronicznej, jak i w dużym formacie (arkusz A3) czy w alfabecie Braille'a. Dodatkowo klienci niewidzący będą mieli możliwość zapoznania się ze wszystkimi przysługującymi im prawami dzięki specjalnie stworzonej ulotce w alfabecie Braille’a.

Osoby niepełnosprawne uzyskają wszystkie informacje od przeszkolonych konsultantów poza kolejką, będą również mieli możliwość dostępu do salonów bez barier architektonicznych, a także do czytelnie oznaczonych salonów z zewnątrz.

Lista z wykazem dostosowanych salonów na terenie całej Polski, dostępna jest na stronie operatora w zakładce Udogodnienia dla Osób Niepełnosprawnych.

Od kwietnia 2015 r. salony T-Mobile udostępnią także możliwość komunikacji audiowizualnej osobom niesłyszącym za pośrednictwem tłumacza on-line języka polskiego i migowego.

Dostosowanie punktów sprzedaży T-Mobile Polska to realizacja nie tylko zalecenia z rozporządzenia Ministerstwa Administracji i Cyfryzacji w sprawie udogodnień dla osób niepełnosprawnych świadczonych przez dostawców usług telefonicznych. Dla firmy T-Mobile, która realizuje wiele działań z zakresu Odpowiedzialnego Biznesu to również rozpoczęcie pracy nad zmianą świadomości w podejściu do niepełnosprawności oraz dostarczaniu pomocnych rozwiązań ułatwiających codzienność osobom niepełnosprawnym - mówi Małgorzata Rybak-Dowżyk, Dyrektor Komunikacji Korporacyjnej T-Mobile Polska.

zdj. t-mobile.pl

(inf. własna/t-mobile.pl)