MEGAMOCNI

W poszukiwaniu dobrej diety dla naszego ciała, witalności i samopoczucia

diety odżywianie samopoczucie witalność zdrowie

Dodano 2013-04-05 12:10:21 | Autor: Emil Kowalski

Każdy z nas ma swoje pragnienia odnośnie wyglądu i szuka możliwości aby go poprawić, gdy coś nie pasuje. Szukać mamy gdzie – internet to zbiór niemal wszystkich możliwych informacji. Pytamy również przyjaciół, babcie i znajomych. Własną dietę możemy ustalić na podstawie sprawdzonych i przede wszystkim naturalnych sposobów prawidłowego żywienia, które stosuje się w praktyce i są dostępne w różnych poradach.

Sprawdzamy, co najczęściej proponują inni. I tak – eksperci Tesco polecają optymalny plan żywieniowy dla naszego organizmu. Na podstawie tych informacji i swojego punktu widzenia, sporządziłem mały niezbędnik żywieniowy:

  • 2-3 porcje produktów mlecznych o obniżonej zawartości tłuszczów, lecz nie są polecane tzw. produkty „0%”; mniej tłuszczu to niemal idealna zawartość witamin: A,D i E.

  • Jedzenie ryb 2-3 razy w tygodniu.

  • Ważne jest śniadanie – jemy je nie później niż 2 godz. od przebudzenia.

  • Trzeba wiedzieć, że tkanka tłuszczowa jest odkładana, gdy spożywamy posiłki w odstępach czasu dłuższych niż 3-4 godzin, a więc może powodować to tycie.

  • Szybkie jedzenie powoduje, oprócz wzrostu ogólnej nadpobudliwości (nerwowość podczas jedzenia wywołuje przyzwyczajenie organizmu do pośpiechu, co może być źródłem niedokładności np. w pracy), złe przyswajanie składników odżywczych. Tak więc spokojna atmosfera jedzenia jest jednym z głównych elementów zdrowego odżywiania.

  • Jeśli zależy Ci na utrzymaniu odpowiedniej wagi i linii ciała, nie podjadaj pomiędzy posiłkami. Nie jest to też dobry sposób na przytycie, gdyż burzy harmonogram przemiany materii w naszym organizmie, a to z kolei prowadzić może do dolegliwości żołądkowych, czego skutkiem mogą być np. wymioty. Na nic wtedy przyjęta ilość dodatkowego pokarmu, tkanka tłuszczowa nie będzie się odkładać, bo szybko tracimy pozyskane wartości odżywcze.

  • Wieczór to jak wiadomo również kolacja. Wiemy zazwyczaj, o której kładziemy się spać i dlatego powinniśmy ją spożywać na około 3 godziny przed pójściem do łóżka. Zjedzenie posiłku tuż przed snem to doskonały sposób na magazynowanie tkanki tłuszczowej. Podczas nocnego odpoczynku nasz organizm podlega zmniejszonej aktywności fizycznej, a więc potrzebuje znacznie mniej energii. Energia jest pozyskiwana m.in. z tkanki tłuszczowej. Gdy nie potrzebujemy jej wiele, składniki odżywcze są gromadzone na przyszłe potrzeby – organizm nie wydala cennych składników, w tym tych, które sprzyjają wzrostowi masy ciała.

  • Podczas dnia pijemy co najmniej 1,5 litra płynów, przy czym uważamy na kawę i herbatę, które mogą w nadmiernych ilościach najzwyczajniej odwadniać.

  • Makarony z pełnego ziarna, brązowy ryż, kasze, ziemniaki i razowe pieczywo – to podstawa diety. Produkty te zawierają odpowiednią ilość węglowodanów.

  • Warzywa i owoce – urozmaicaj potrawy, np. do obiadu sałatka z świeżo zebranych warzyw, które można połączyć z owocami.

To bardzo skuteczna, naturalna i sprawdzona dieta. Na pewno nikomu nie zaszkodzi i jak widać, nie ma w niej mowy o rezygnacji z mięsa. Po prostu chodzi o racjonalne spożywanie posiłków. Trzeba również zauważyć bardzo istotną sprawę – gdy chcemy zrzucić zbędne kilogramy lub przybrać na wadze, wcale nie musimy stosować wymyślnych i niejednokrotnie wręcz szkodzących systemów odżywiania. I tutaj ku przestrodze dla koniecznie chcących korzystać z wymyślnych diet, które są powszechnie reklamowane i popularyzowane – często to drogie rozwiązania, które mogą wywołać więcej szkód aniżeli korzyści. Nieraz są układane „pod publikę” przez pseudodietetyków. Warto więc stosować się np. do przedstawionych propozycji. Zawsze można dietę modyfikować i ustalić wg własnych priorytetów. Nie ma tu odgórnie ustalonego czasu. To po prostu zarys, który nie sprawia większych problemów w jego realizacji.

A na koniec o pietruszce – polecamy ją zjeść po spożyciu czosnku, niweluje zapach i równocześnie jest źródłem witaminy C oraz żelaza, to także doskonały element dekoracyjny stosowany do wielu potraw. Taką poradę udostępniają nam eksperci z Tesco.

Mogę polecić ich stronę zdrowyapetyt.pl i jednocześnie zachęcić Państwa do czytania kolejnych artykułów na temat zdrowego odżywiania i dbanie o swoje ciało na naszej stronie.